Algemene Voorwaarden Photobooths Nederland

Artikel 1 – Definities

  1. Photobooths Nederland: Photobooths Nederland, gevestigd te Arnhem, KvK-nummer 92806724.
  2. Klant: degene met wie Photobooths Nederland een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Photobooths Nederland en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Photobooths Nederland.
  2. Photobooths Nederland en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Photobooths Nederland en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Photobooths Nederland zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Photobooths Nederland en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 – Aanvaarding 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Photobooths Nederland de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Photobooths Nederland slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 Artikel 5 – Prijzen

  1. Photobooths Nederland hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Photobooths Nederland mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Photobooths Nederland en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  4. Photobooths Nederland mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  5. Photobooths Nederland moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  7. Photobooths Nederland mag de prijzen jaarlijks aanpassen. 
  8. Photobooths Nederland zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  9. Een consument mag de overeenkomst met Photobooths Nederland opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Photobooths Nederland mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 
  2. Photobooths Nederland mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot €500,- aan borg verlangen.
  3. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
  4. De betalingstermijnen die Photobooths Nederland hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Photobooths Nederland aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  5. Photobooths Nederland mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 – Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Photobooths Nederland de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Photobooths Nederland. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Photobooths Nederland zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Photobooths Nederland op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Photobooths Nederland, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 – Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  2. de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  3. het een spoedreparatie betreft
  4. het weddenschappen of loterijen betreft
  5. de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  6. het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
  7. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    1. zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    1. zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  8. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@photoboothsnederland.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Photobooths Nederland, www.photoboothsnederland.nl.
  9. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  10. de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
  11. het een spoedreparatie betreft
  12. het weddenschappen en/of loterijen betreft
  13. de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
  14. het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
  15. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    1. zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    1. zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  16. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar photoboothsnederland@outlook.com, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Photobooths Nederland, www.photoboothsnederland.nl. 

Artikel 9 – Vergoeding van bezorgkosten

  1. Heeft de consument op tijd van zijn herroepingsrecht gebruik gemaakt en op tijd de volledige bestelling aan Photobooths Nederland teruggestuurd, dan zal Photobooths Nederland eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Photobooths Nederland voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
  3. Voor diensten buiten Gelderland word er €0,50 gerekend per kilometer vanaf de grens.

Artikel 10 – Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 11 – Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Photobooths Nederland te verrekenen met een vordering op Photobooths Nederland.

Artikel 12 – Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    1. geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    1. zaken van Photobooths Nederland die bij de Klant aanwezig zijn
    1. zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van Photobooths Nederland de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 13 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Photobooths Nederland een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Photobooths Nederland enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 14 – Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Photobooths Nederland voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Photobooths Nederland mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Photobooths Nederland op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Photobooths Nederland tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 15 – Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Photobooths Nederland.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Photobooths Nederland de betreffende bescheiden. 
  4. Wanneer een klant niet op de sociale media of website kenbaar gemaakt wil worden, dient hij/zij dit van tevoren aan te geven. In alle andere gevallen word er rekening gehouden met toestemming van de klant.
  5. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Photobooths Nederland redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 16 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Photobooths Nederland tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Photobooths Nederland geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 17 – Klachten

  1. De Klant moet een door Photobooths Nederland geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Photobooths Nederland daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Photobooths Nederland hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Photobooths Nederland hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Photobooths Nederland.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Photobooths Nederland andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 18 – Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Photobooths Nederland.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Photobooths Nederland ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 19 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Photobooths Nederland een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 
  2. De klant is aansprakelijk voor schade aan de photobooth en zijn inhoud wanneer er sprake is van schade door bewuste roekeloosheid of opzet.

Artikel 20 – Aansprakelijkheid Photobooths Nederland

  1. Photobooths Nederland is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Photobooths Nederland aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Photobooths Nederland is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Photobooths Nederland aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 21 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Photobooths Nederland vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 22 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Photobooths Nederland toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Photobooths Nederland nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Photobooths Nederland in verzuim is. 
  3. Photobooths Nederland mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Photobooths Nederland kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 23 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Photobooths Nederland door de Klant niet aan Photobooths Nederland kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    – computer­virussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Photobooths Nederland 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Photobooths Nederland kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Photobooths Nederland de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. Photobooths Nederland hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Photobooths Nederland hiervan voordeel heeft. 

Artikel 24 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Photobooths Nederland de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 25 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Photobooths Nederland mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Photobooths Nederland altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Photobooths Nederland zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 26 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Photobooths Nederland aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Photobooths Nederland. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 27 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Photobooths Nederland bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 28 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Photobooths Nederland is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Photobooths Nederland is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Photobooths Nederland, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 24 augustus 2024.

Geverifieerd door MonsterInsights